« نوجوان وجوانسپیده ی سخن »

وظایف متقابل زن وشوهر

نوشته شده توسطساسان نژاد 27ام بهمن, 1392

امام رضا(ع)می فرمایند:سزاواراست که مردها به زندگی خودراتا حد امکان توسعه دهند تا اعضاء خانواده شان مرگ آنانرا آرزوننمایند.

 

امام علی(ع)می فرمایند:خوب شوهرداری کردن زن،جهاداومحسوب می گردد وپاداش جهادگر رادارد

رسول اکرم(ص)می فرمایند:باایمان ترین مردم کسی است که خوش اخلاق بوده ونسبت به خانواده اش از همه کس مهربان تر باشد واین را بدانید که من از همه شما نسبت به خانواده ام مهربانتر هستم.

 

امام صادق(ع)می فرمایند:پس از ایمان به خداوند،نعمتی بالاتر از داشتن همسر موافق وسازگار نیست.

امام علی(ع)می فرماید:بازنها مداراکنید وبازبان خوش باآنها سخن بگوئید ودر جلوی دیگران آنها را تحقیرنکنید.

 

رسول اکرم(ص)می فرماید:بهترین زنان امت من کسی است که نسبت به شوهرش بیشتر آرایش وزینت نماید اما از اجانب وبیگانگان خود را حفظ کند.

 

وظایف متقابل زن وشوهر

همیشه سعی کنید احترام همسر خود رادر مقابل دیگران،حتی فرزندانشان حفظ نمائیدبه آنان در جلوی دیگران توهین نکنید واز رفتار آنان به دیگران درد دل ننمائید

 

برای شوهرانی که با زنانی ناسازگارسروکار دارند،توجه داشتن به زندگی ائمه(ع)وسازگاری آنان با همسران ناسازگارشان،درسهای آموزنده ای داشته وپیروان آن بزرگواران رامحتمل تر می سازد.

 

بعضی از زنان ناشزه(مغرور وخودبرتربین)به امراض روانی نیز مبتلا می باشند وهمیشه سعی می کنندقانون شکنی کنند وبرشوهران خود تسلط داشته باشندواز این افعال ناشایست خود احساس لذت می برنداینگونه افراد پیوسته موجب رنج وگرفتاری فکری وجسمی شوهران خویش می گردند.

 

حضرت هود(ع)که یکی از پیامبران الهی است،همسرش نه تنها او را رنج می داد،بلکه با دشمنان آن بزرگوار نیز همکاری می کردولی در عین حال آن بزرگوار سلامتی وزنده بودن وی را از خدامی خواست.

 

قرآن کریم:ای انسانهای با ایمان،همانا گروهی از همسران وفرزندان شما دشمن شما می باشند از آنان برحذرباشید.

 

رسول اکرم(ص)می فرماید:اگرزنی تمام طلا ونقره های روی زمین را به خانه شوهرش بیاوردوسپس به شوهرش منت بگذارد وبگوید این مالها مال من است،تمام عبادتهایش نابود می گردند اگرچه از بهترین عبادت کنندگان روی زمین باشد.

 

رسول اکرم(ص)می فرماید:بدترین شوهران کسی است که بد زبان وبخیل وناسزاگو باشد وگوشه نشینی وبریدن از اجتماع رادوست داشته واز ورود مهمان ناراحت گردد وحوصله پذیرائی مهمان را نداشته باشد.

 

رسول اکرم(ص)می فرماید:هرگاه زنی به شوهرش بگوید:من ازتو خیری ندیدم وبدینوسیله خشم وناراحتی شوهرش را موجب شود،تمام اعمال نیک او نابود می شود.

 

 


فرم در حال بارگذاری ...